Ännu ett spel

I helgen som var sa jag ju att jag hade testat en del spel två av dessa var ju The Legend of Zelda: Oracle of Seasons och Ages. Två riktigt bra spel enligt mig eftersom jag var total förälskad i Links Awakening till Game Boy på 90-talet.

Oracle of seasons som jag valt att berätta om handlar om Link som träffar oraklet Din som har hand om årstiderna i världen. Deras möte blir kort eftersom en skurk som heter Onox uppenbarar sig och kidnappar Din. När detta händer ordsakar detta kattastroff i världen, eftersom Din styrde över dessa.


Link träffar även på Impa, som vi känner ingen från Zelda II. Hon berättar att Link måste träffa The Maku Tree Maku Tree vädjar till Link måste samla ihop åtta stycken Essences of Nature. Link måste nu Kontrollera de fyra årstiderna, med hjälp av Rod of Seasons.

Spelet i sin helhet har bra story och om man gillar ett bra Zelda äventyr så ska man verkligen skaffa sig dessa. Grafiken är den samma som i Links Awakening. Musiken är i sann Zelda stil. Man får massa olika vapen som man ska använda för att kunna avancera frammåt i storyn.

 


Det finns många intressanta teorier om hur och när dessa två spel utspelar sig. Jag har då valt att gå på Gametrailers egen teori som jag tycker känns väldigt vettig och kul, se den här nedan.

 


Enligt gametrailers så utspelar sig dessa två spelen i olika tidsåldrar. Genialt Nintendo!!!
We are legion we are The Nerd Crew we are One! // SpJ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0