Att minnas

I natt satt vi i nörd-gänget och sms:a mellan varandra fram och tillbaka som vi brukar göra. Nionndra (SpJ) va sugen på att spela men kunde inte bestämma om han skulle starta upp Skyrim, GTA eller Blue Dragon. Och vi börja diskutera vilka spel som gick varma hemma i våra stugor i julas.

När man e så speltokig som mig o SpJ är det lätt att glömma bort när, var och även hur man har spelat spelet ifråga? Va det under julen, mitt i sommaren? Frös jag och hade tändt ljus för att hålla mig varm eller satt jag naken i soffan med paddad i handen? Inte så lätt att komma ihåg alltid.

Nionndra påminde mig att det va då jag hade sjunkit in i Mass effect 2 och va inne på att samla alla achis i det spelet. Jag tog mig an det uppdraget innan jag och min vän Benny skulle ut på kryssingin (i riktiga livet, han är ingen gamer). När jag kommit hem helnöjd efter min resa så fortsatte jag mitt rymdäventyr. (nu dock inte på riktigt, jag har aldrig lämnat jorden) 


I verkligheten.

 


I rymden.


Efter det så kom tankarna tillbaka på allt annat som jag spelade i julas. Lite Gears of War 3 med Ninja, Lost Planet 2 med Holm och Eldnäven. Ngra Xbox Arcade spel som det va rea på (Bastion, Twisted shadow och SFIII: Third strike) och lite till :j

Det är mysigt att tänka tillbaka! Och om jag får så berättar jag gärna lite mer om olika minnen jag har för er.
Men inte just nu.

/SnEaiD




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0