Att spela tillsammans

Jag känner mig aldrig ensam när jag spelar. Oftast sitter man och snackar på Xbox lajv eller sms:ar undertiden tiden man spelar ett spel ihop eller parallelt med varandra. Men det e inte den typen av "spela tillsammans" som jag menar nu. Jag menar den varianten när man va yngre och satt hemma hos varandra. När man satt 2 vänner och spelade. Delade på äventyret lixom. Det kan jag sakna.

Med åren får man tyvärr mindre tid. Och ska man spela längre perioder ihop med sin vän så måste det planeras in på ett annat sätt än när man va liten. Jag kan inte släppa allt här hemma och ställa mig vid dörren och skrika: -Kaneda! Jag drar hem till Tompa nu. När blir det mat?


Wipe them out.... all of them..



Men så svårt behöver det inte vara! Har man bara har samma intresse och prioriterar bort annat som tex Big Brother och Halv 8 hos mig så är det inga problem :) Då kan man träffas och sjunka ner i ett mysigt äventyr tillsammans med sin vän. Och kanske köpa en god kaka till kaffet! (jag gillar kakor!!)

Tråkigt är det när man börjar spela ett spel tillsammans sen tyvärr måste avbryta eller att det bara dör ut. Det är inget som är meningen. Det bara blir så. Som jag sa innan, tiden räcker inte till. En sån situvation har hänt mig och min vän Sara nu. Vi hann bara starta spelet vi tänkt spela tillsammans och märkte snabbt att detta kommer vi inte hinna med. Och vad som gör det lite mer svårt är att vi bor 3 timmars bilresa ifrån varandra.

Men nu tänker jag sätta mig med The Last Story till Wii och fortsätta där vi slutade.
Även om det förstås inte blir ett lika mysigt äventyr att spela ensam så hoppas jag på ett charmigt spel!

Nu har kaffet snart runnit ner och wienerbrödet är redo!
Det är jag, min Wii och Kaneda.
Och i tankarna självklart även Sara!


(Jag hittade ingen bra bild på spelet...)



/SnEaiD out







Kommentarer
Postat av: Sara

Åh älskade Andrè, jag saknar dig så! Och när jag spelar FF så är självklart du i mina tankar! Jag lovar att snart komma ner och spela The last story med dig!

2012-04-27 @ 16:26:45
URL: http://enlitenflickasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0