Demo Onsdag

Idag va det demo-test!  Det gillas. På schemat stod Ninja Gaiden 3 och Dragons Dogma. Två spel som jag mer än gärna provar :) Jag vet att jag har skrivit om demos innan och att dom kan vara väldigt missvisande. Men tillsammans med min (enorma!!) kunskap om tvspel och flera års erfarenhet så är det oftast ganska lätt för mig att urskilja pärlorna från mjölbaggarna. Men nu till dagens tester!


Ninja Gaiden (inte Ninjabob)

Ninja Gaiden 3 är inget som jag har sett fram emot eller haft förväntningar på. Jag har spelat väldigt lite på den serien innan. Men en test för att se hur hård Hayabusa är i denna del ska bli intressant.
Det sprutar blod precis överallt och mitt tryckande på X och Y knapparna blir snabbt långtråkigt. Miljön på demot va i en dyster stad. Borde vara  London med tanke på att jag hoppade från en stor klocka precis i början. Antagligen Big Ben. (jag tryckte förbi den scenen) Efter allt tryckande så blev det ett lite lugnare parti där jag ändå tycktes känna lite kvaliteer. Men då va skadan redan skedd. Helt ok men inget som jag kommer lägga tid eller pengar på.

Ninja demot får 2 av 5 fotsvampar.

 



Dragons Dogma (här möter jag en lejon-get)

Dragons dogma. Drakar är coola. Precis som Ninjor.
Detta hög tag i mig ganska snabbt tack vare tajt spelkontroll och vad som ser ut att kunna bli fantastiska boss-strider. Demot va väldigt kort men gav klart mersmak. (jag gillar svarta vinbärs Mer)
Vad som kan bli ett minus är mina följeslagare som tramsade runt utan att jag riktigt hade koll på vad dom gjorde. Men detta va helt klart intressant! Precis som ett demo ska vara. Full pott för mig!

5 av 5 Lejon-getter!


/SnEaiD, förväntansfull

 



Kommentarer
Postat av: El Sebo.

Kände att Dragons Dogma hade potential.

Men efter att ha ödelagt lejongetormbossen genom att endast hoppa upp på den och hålla fast för att sen hugga den extremt många gånger med mitt tydligen allt för ovassa svärd, så gav jag upp. Potential, men inte mer.

2012-04-27 @ 00:11:27
Postat av: SnEaiD

Jag förstår hur du tänker och håller delvis med dig. Det kan gå åt skogen och bli rent för enformigt om variationen inte blir större än "kläng dig fast och stabba" tills han dör. Men istället för att ge upp, så blev jag taggad och började fantisera om större och mäktigare bossar längre fram i spelet =)

2012-04-27 @ 01:27:35
URL: http://thenerdcrew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0