Ett demo på G och svordomar

Jodå. Visst satt vi och svor över Xbox lajv igår! Men det va inte till henne jag skrek "ditt lilla luder" och "har du gräddbullar i röven?!". Nä, det va till den där förbannade blå sista fajten mot Seth. Jag gillar inte han. Jag gillar han inte alls!! Han e ett barn från Kongo som ingen älskar! Och efter 3 raka rundor som man lyckats ta sig till honom och sen åkt på stordäng så e det inte kul längre. Jag måste besegra han på första försöket. Inga retrys.
Får testa ikväll igen. Jagar achin med Yang. Endast 10 små söta G men jag ska ha dom. Så svårt ska det inte vara.

Imorse efter att jag läst SpJs fina lilla review på Kingdom hearts så spanade jag in gamereactor-appen och såg att en demo på Dragons Dogma ska komma ut nästa vecka! Goda nyheter så här en Tisdag förmiddag :) Demos är alltid uppskattat även om dom inte alltid ger en rätt intryck av spelet.

En demo som jag tycker är väldigt missvisande är den på Dead Space. Där har du ett fantastiskt spel som ingen action och skräckälskare får missa! I ettan är stämningen krypande obehagligt bra första gången man spelar. Demot i sig är inte det. Slänger bara in en i en liten del där man får känna på kontrollen och möta ngra fula necromorhps. Låter som en demo ska vara, visst. Men nä. Svårt och förklara. Den ger inte rätt intryck helt enkelt.

En demo ska i bästa fall få mig att direkt gå bort till datorn och förboka spelet! (precis som med Devil may Cry 4) Då har det lyckats!
Sen kan det givetvis vara tvärtom oxå. Och det är inte lika kul.

Oavsett så ska det bli intressant att se vad jag tycker om Dragons Dogma om en vecka :P

/SnEaiD out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0