Fans vs Bioware

Jag har under de senaste veckorna tillbringat min tid med Mass Effect 3 och Commander Shepard ute i rymden på mitt skepp Normandy. Många är vi som har gjort samma sak. Som följt John/Jane Shepard från att vara en lovande soldat till att bli galaxens frälsare. Totalt är det otaliga timmar som har lagts ner på detta rymdepos. När jag började spela den tredje delen i äventyret så kände jag glädje, storhet, nyfikenhet och en hel del pondus! Kommer ihåg att jag satt och tänkte för mig själv att This is it!! Nu ska jag äntligen få veta hur alla trådar binds samman. Känslan höll Nästan hela vägen till slutet förutom lite små missar som att inte ha olika städer att åka runt till som i del två.

Hur som när jag satt där och hade klarat spelet så kände jag först att jäklar vad bra det här blev. Eftertexterna rullade på och jag började prata med Gamedaddy om slutet. Och genast så var vi på samma plats som alla andra fans är på. VI GILLAR INTE SLUTET! Bioware, vad hände? Som tur är finns det vissa som har väldigt bra teorier. (Kan dock inte ta upp detta ännu eftersom att alla tre av oss har inte spelat klart ännu) som jag kommer skriva om i i något senare inlägg.

Bara dagar efter relesen började det dyka upp lite här och var klagomål på slutet i spelet. Sedan dess har det twittrats facebookats och bloggats om hur fansen vill att Bioware ska ändra slutet och att det inte var ett värdigt slut för vår kära hjälte.

Men som tur är så har Bioware nyligen gått ut med att det kommer en DLC för oss i sommar som ska "förklara" slutet mer. Hoppas att Bioware har tagit åt sig kritik och verkligen gör ett slut värdigt fansen.
"We are all incredibly proud of Mass Effect 3 and the work done by Casey Hudson and team. Since launch, we have had time to listen to the feedback from our most passionate fans and we are responding. With the Mass Effect 3: Extended Cut we think we have struck a good balance in delivering the answers players are looking for while maintaining the team's artistic vision for the end of this story arc in the Mass Effect universe." 

"We have reprioritized our post-launch development efforts to provide the fans who want more closure with even more context and clarity to the ending of the game in a way that will feel more personalized for each player."




We are legion, we are the nerd crew. SpJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0