HD-remakes

En HD-remake är som att släppa en film på blueray när den redan finns på DVD. Ingen dum idé men ändå lite onödigt om du redan har den hemma i filmhyllan.
Vi spelade lite Jak and Daxter hemma hos SpJ ikväll och där har du ett härligt spel! Ivf på den tiden då det begav sig. Jag tycker det är en höjdare och likaså SpJ. Men vi har spelat det för. När det va nytt och fräscht. Nu är det bara fräscht. Och jag undrar lite vad folk tycket som missat det när det först släpptes för 11 år sedan?
Bra är det ivf.

Bra är oxå Devil May Cry som jag sitter med nu! Ett spel som jag minns att jag gillade och försökte mig på att spela i höstas igen. Men knapparna satt fel i mitt tycke och jag kände många irritations moment när jag satt där med min nerskalade bild från 16:9 till 4:3.
Nu är det åtgärdat!
Nästan..

Jag blir lite förvånad när vissa av cut-scenerna bestämt sig för att behålla sin gamla upplösning och Dante inte alls är i widescreen som han va för bara två sekunder sedan. Och även i pausmenyn har man inte gjort ngt :/ Varför går man inte hela vägen lixom? Vem på Capcom bestämde att man skulle hoppa över vissa saker?
Annars känns nyversionen riktigt bra och det ska bli kul och spela igenom alla 3 spel på skivan! Jag njuter av stämingen när jag springer runt i borgen och får möta stora bossar!! (I love stora bossar!)

Ah, och en sak till. Knapparna sitter rätt denna gången :P

SnEAiD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0