In the mood for horror

Idag känner jag mig lite sugen på något skräckspel. Kanske blir det den gamla godingen och tillsynes min favorit i spelserien, Resident Evil 2! En härlig grej med Resident Evil 2 var att man släppte en handkontroll designad för detta spelet, där ena sidan var designad som ett pistolhandtag och andra sidan var som en kontroll. Kontrollen hade lite special design där man ändrat om bland knapparna.


 

Det fann ju även en handkontroll till Resident evil 4 både till PS2an och till GameCuben, den är ju formad som en motorsåg.

 

Annledningen till att jag blir så sugen på att spela de gamla spelen är nog att jag tycker det lades ner mer hjärta och själ i spelen förr. Visst voice acting och så var kanske inte det bästa men dom hade något som greppade tag i en på ett bättre sätt än vad många spel gör idag. Bara titta på Suikoden 1 och 2 till exempel. Ingen värst bra grafik idagens mått men dom hade det där lilla som gjorde och gör fortfarande att många tycker om att spela om dem än idag. Även många gamla NES och SNES och GB spel har ju fått en rejäl uppsving på senare tid med tanke på alla som blivit mer och mer sugen på retro spelande.

 

// SpJ

 


Kommentarer
Postat av: reptileofc

hur fan är det tänkt att kunna spela RE4 med denna kontroll?

2012-04-14 @ 15:09:02
Postat av: SpJ

Just denna hörde ju till Gamecuben och spelades med precis som en vanlig kontroll. Tyvärr kunde man ju inte såga Las plaugas zombisarna med den på bilden. =) Hade säker funkat som Wii eller Konect tillbehör =-P

2012-04-14 @ 16:37:07
URL: http://thenerdcrew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0