Joystick 4.0 med TheNerdCrew

Den 17:e mars ägde Joystick 4.0 rum i Malmö. Självklart stack The NerdCrew dit.

Vart ska man börja? Hela ovanvåningen var som ett himmelrike. Konsoller och tvspel överallt. Vi var väl lite som små barn på julafton. Gick runt och fnissade och njöt bland alla andra nördar.

Det första spelet jag testade var Street Fighter X Tekken. Det var lite som kärlek vid första ögonkastet. Jävlar vilket bra spel det är. Så det är något som ska införskaffas (när det gått ner lite mer i pris). Det blev även lite Sonic The Hedgehog, Mario Kart 3DS, Soul Calibur 5 och annat smått och gott.

Själva konserten började kl 19. Vi hade lyckats få jävligt bra platser. 6:e raden och i mitten. Detta var min första Joystick-konsert så jag hade inget att jämföra med. Men jag gillade det skarpt. Det var jävligt häftigt att sitta och kolla på Malmö Symfoniorkester när de spelar tvspelsmusik.

The NerdCrew, tvspel och tvspelsmusik. Helt klart en kväll att minnas.

Jag är ganska så speciell i The NerdCrew eftersom jag både är den yngsta (så jag drar ner åldersgränsen rejält, haha) och enda tjejen i gänget. Dock så ser jag mig själv som en av pojkarna ;) Jag  kommer skriva mycket om våra små äventyr som vi upplevt och kommer uppleva i framtiden. Självklart kommer det även en och annan uppdatering om mitt spelande också.


Ninjabob



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0