Långfredags mys med Gamedaddy

Igår var det långfredag och jag och gamedaddy hängde lite på kvällen. Som vanligt blev det väldans trevligt med mycket spel och mat och prat. Mest prat om spel då så att säga. JAg började kvällen med att visa honom Jak & Daxter HD remaken som finns ute att köpa, både som triologi och enskildt spel på PSN eller SEN som det numera heter. Gamedaddy höll med mig om att det var en fantastiskt bra remake på ett gammalt PS2 spel. Jak & Daxter var för övrigt det första spelet jag och min bror hade till PS2. Kommer ihåg hur snyggt vi tyckte det var när man var van vid PSX grafiken.
Jag vill ju verkligen minnas Jak & Daxter som ett super snyggt spel. Men sen såg jag en jämförelsen med egna ögon :S
När vi blev lite hungriga så började vi att laga tacos. Gott och gick fort att laga.
Eftersom jag gått på lite retro spel just nu så passade vi på att spela lite på ett av mina favorit RPG Suikoden 1. Storyn är fortfarande lika bra och grafiken är galet charmigt. De som har spelat spelet vet ju att det handlar om kejsardömmets ledande generals son Tir Mcdohl. En av de grejer som bibehåller charmen är ju att man får samla ihop sin egen arme av 108 hjältar, vilket både är kul och gör att man får utforska världens alla kanter.
Gamedaddy visade även lite spel på sin Nintendo 3ds. Jag är väldans imponerad utav 3ds faktiskt. Vilken "kräm" man har fått in i en liten nintendo grej. Provspelade lite demos och Super Mario 3D Land. Demot jag provade var Resident evil revalations, och det var riktigt bra tyckte jag. När jag köpe rmin 3DS så kommer jag lätt att införskaffa Resident Evil till den. Anledningen till att jag blev nyfiken var att jag fick en liten känsla av att jag spelade ett av de gamla Resident evil spelen med skräck i, och det gillar jag väldans mycket.
Allt som allt en härlig fredagskväll med en väldans bra vän :)
Cheers / SpJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0