Min första konsol

Ni vet känslan när föräldrar sitter och pratar om tramsiga barndomsminnen om en? Screw that liksom. Varför berättar dem inte nödvändiga saker som tex. Ens första konsol och ens första spel? Det om något är viktiga grejer! Jag bryr mig inte om när jag fick min första tand osv. Däremot när jag höll min första spelkontroll. Där snackar vi bra grejer!


En bild på mig som liten skit som säger ungefär "Screw this", haha!
Jag måste ha varit världens snällaste flicka som liten :)


Nu är det 10 dagar kvar till RSM. Så vad passar inte bättre än att snacka gamla spelminnen? Jag satt och blickade tillbaka på min uppväxt och när jag började med tvspelandet, min första konsoll osv. Vill ni läsa historian om första konsolen? Det är väl klart ni vill. Jag behöver väl inte ens fråga ;)

Eftersom jag är så jävla ung så var jag inte med när Commodore 64 och annat smått och gott kom ut. Utan min första konsol var en Playstation om man bortser från grannarnas NES som vi brukade låna i sommarstugan. Men det hör inte till denna historian. Playstation var min första. (Känns som jag snackar om att förlora oskulden, haha).

Det måste ha varit runt 96' som mamma kom hem med en Playstation. Och vi var helt överlyckliga. De två spelen som gick dagligen var Mortal Kombat, som väckte fajtingfantasten i mig och Gex, som är mitt favorit spel på PSX. Sidenot: Än idag så letar jag som en galning efter Gex men utan framgång. Andra spel som också gick hem var b.la Rayman & Crash. Än idag kommer jag ihåg koden som man låser upp alla Crashbanor med. Hur sjukt är inte det?

Ibland gick spelandet lite för långt. Vi hade en pärm där vi skrivit upp alla combos från Mortol Kombat. Nördigt som tusan! Där skrev vi även upp grejer från andra spel. Lite sorgligt att man inte sparat den. Hade varit kul att läsa idag, hehe.

Där har ni min lilla historia. När jag var 6 år fick jag min första konsol. Men det var inte första gången jag spelade. Oh nej, spelandet börja hemma hos en polare. Där vi satt med Sega Megadrive och spelade bl.a Moon Walker. Men även det är en annan historia. Kanske får ni chansen att höra den också någon gång, hehe.

, Ninjabob


Jag har ingen bild på min första PSX. Så här ser iallafall den jag har idag ut.
Köpte den på tradera för ca 500:- och då ingick det ca 11 spel. Bra deal!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0