Mitt namn

Hade André inte varit upptaget första gången jag skulle skapa en hotmail så hade jag säkert haft det som nick idag. Men andré@hotmail.com va upptaget. Attans. Jag fick välja ngt annat. Kanske andre934? Nä, inga siffror bakom sitt namn. Inte coolt. Jag gillade dreamcast! Andreidream? Det va häftigt! Det kan funka! Och så blev det. Skit tufft, eller hur?

Men det va lite långt. Jag behövde en kortare variant. Ett namn som man kunde skriva in på highscore listorna. (som om det behövdes...)
En förkortning på andreidreams. AiD.

När jag sen började hos min nuvarande arbetsgivare så fick jag smeknamnet Sne. André Sne. Fyndigt. Tillbaka i spelvärlden så kunde det ibland va för kort med ett namn på bara 3 bokstäver så jag satte ihop mina 2 namn till ett. Det första på svenska, Sne. Och det andra på engelska, Aid.

Och där har ni det.

/SnEaiD, ett badass namn om ni frågar mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0