Oldschool fast nu

Styrkorset är ett hett ämne nu med alla touch-skärmar och iPhones som finns där ute på marknaden. Eller hur? Men är det en föråldrad uppfinning som Nintendo kan trycka tillbaka upp i... , eller behöver den finnas kvar?

image description

 

Jag vet vad jag tycker och lets face it, IPhone-spel som kräver styrkors suger sockerpung. Det är bevisat. ( .... Eller, det borde vara bevisat!) Ett bra exempel på detta är Capcoms spel som dom envisas med att ge ut till iOS. Odödliga klassiker som Resident Evil och Ghost and Goblins gör sig INTE bra utan ordentlig kontroll. Och allra minst Mega man!! Megaman 2 kan ni testa med, då dom flesta av er säkert har spelat orginalet på NES. Prova ladda ner lite-versionen på app-store och jämför så får ni se.

Ett annat spel från Capcom är Dark Void Zero. Ett spel som gjorts som ett gammalt retro spel. Men släpptes 2010 tror jag. Rätt så charmigt. Versionen på min telefon kosta mig 7kr och jag spelade väl en 3-6ggr innan jag gav upp pga dålig spelkontroll. Nu i dagarna bestämde jag mig för att prova på det igen fast till 3DS för hutlösa 50pix!! (man blir väldigt snål när man kan få samma spel för en 7 krona)

image description



Men vilken skillnad! Det är som ett annat spel. Och det är helt ok. Värt dom 43 kronorna extra är det! E ni sugna på det så gör er en tjänst och köp den riktiga versionen till DSi. Dark Void Zero är nu min sängkamrat och jag spelar en skvätt innan jag säger gonatt och släcker ljuset om kvällarna.

image description

 


Ett spel som kräver ett styrkors ska ha ett styrkors. Så är det. (Detta vet Apple och har en lösning på gång. Kan bli intressant)


/SnEaiD

Kommentarer
Postat av: JimmyTheZombie

"Bevisat" verkar va lite jobbigt att stava till :)

2012-04-20 @ 14:27:46
Postat av: SnEaiD

Haha, va tänkte jag på där? Jaja, jag meddelar Ninjabob så fixar hon. Hon e jävlig på det där med stavning! Nu har jag ivf besfisatt mer än en gång att jag inte kan stava till det ordet ;) Va bra!

2012-04-20 @ 15:26:52
URL: http://thenerdcrew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0