Resan - Journey till ps3

I veckan som gick så satt jag och SneAid och var sugna på att prova the journey till ps3, men vi hittade ingen trial på spelet på PSN, eller visst fasen dom har bytt namn nu ju till SEN. Kanske för att dom alltid är sena med vissa releaser? Hey im just saying!!??

I vilket fall som helst så slutade vi kolla efter Journey då och tänkte vi tar det vid ett senare tillfälle, men i helgen så var vi på Retrospelmässan2012 ( Vet inte om ni har missat det i våra inlägg ;-) ) och där träffade vi gamning grannarna och snackade lite spel och hängde, vi började prata om Journey och då sa Hiro att det skulle vara "Utan att överhypa, bästa 2h du spenderat iår". Vilket gjorde att jag blev väldigt pepp på att testa detta, men också samtidigt väldigt nervös eftersom när någon säger "Utan att överhypa" så brukar jag bli besviken. Vilket jag DEFINITIVT INTE blev, tvärtom. Jag satt och lirade från början till slut, det tog cirka 2 timmar att klara. Och ja, det var dom bästa 2 timmarna jag spenderat med ett spel i år!
Musiken och hela spelupplevelsen var underbart! Spelet är lite svårt att förklara utan att röja för mycket för dig som ska spela det. Men att man ska på en lång resa kan jag säga som förmedlar många fina känslor.
Underspeletsgång kan du råka möta andra spelare som också spelar Journey jag mötte flera stycken igår i början blev jag mest irriterad men tillslut så kämpade vi båda igenom spelet tillsammans. Det går även att spela det om och om igen för att hitta alla roliga trophys. Dom är svåra men gör inte det att jakten på dem blir lite roligare?
Journey för mig är ett av de bästa PSN spel jag spelat. dvs de som ligger runt 120kr på shoppen. Jag kan "Utan att överhypa", säga till dig som läser att det kommer blide bästa 2h du spenderat iår ;-) .

Jag ger Journey 5/5 handkontroller med motiveringen att spelet håller länge musiken och hela spelupplevelsen får dig att bli fast redan efter 15 min.


Och vem vet kanske ses vi där ute i öknen någondag på våran resa!
// Cheers SpJ

Kommentarer
Postat av: Simon

Måste se till att ta hem och spela det jag med! Gillade deras föregående 2 spel väldigt mycket!

2012-04-30 @ 17:49:03
URL: http://backloggery.com/choke
Postat av: SpJ

Det måste du verkligen! Det var bara så bra och mysig stämning i 2h!

När du spelat det så hör av dig så kan vi snacka lite mer om partierna :D Vet att det finns två sjukt härliga ställen som i varjefall jag fick gåshud av

2012-04-30 @ 23:21:20
URL: http://thenerdcrew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0