Tvspel som designmöbel

Om jag säger Love Hultén, vad tänker ni då? Kanske att det är en helt vanlig kille som spelar fotboll? Nä Love är designer och bygger roliga saker som arkadmaskiner, lampor och kameror. Igår på Retrospelmässan2012 fick jag chansen att testa en av hans häfftiga saker som han kallar R-kaid-6. Jag växlade ett par ord med Love sammtidigt som jag testade hans kreation. "Det är en arkadmaskin byggd i trä innehållandes en gammal pojkrumsdator" sa han och jag log. Handkontrolllerna består av en egengjord variant på en arcadesticka, vilket gjorde att man fick betydligt med precision i spel som Mega Man 3 och Pocky & Rocky. Utöver att det var en väldigt härlig maskin att spela på så är också R-kaid-6 en väldigt väldigt snygg möbel att ha i hemmet! Den förmedlar en härlig retrokänsla som i allafall jag kände passar hemma hos de flesta svenska gamers. Fick en riktigt härlig spelstund på en riktigt snygg maskin! Så har ni lite tid över gå gärna in på Loves hemsida och titta på hans kreationer www.lovehulten.com och kanske till och med beställ en av hans saker!

Tack Love för att vi fick chansen att spela på din R-kaid-6!

// SpJ - thenerdcrew

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0