Ur Ninjabobs synviknel

Som SnEaiD skrev i något inlägg längre ner så klarade vi Devil May Cry 2.
Tänkte att ni kanske ville höra lite om vad jag tyckte om spelet?
(Ca 7 år sen jag spelade det sist och då spelade jag inte ens klart, haha)

Om vi bortser från de tråkiga miljöerna, färgerna och kamravinklarna så var det ganska så ok.
Jag kan väl direkt inte säga att jag led genom hela spelet som SnEaiD antagligen gjort, haha.
(Han fick pausa efter någon timme och sätta sig och spela Mario Kart. Han led nog ordentligt.)

Det kändes dock inte som ett Devil May Cry-spel. Det var alldeles för lätt för det.
Och tro mig. När jag säger så då är det lätt. För de andra DMC jag spelat går mig på nerverna.
Sen att slänga in en tank och en hellikopter som bossar. WTF Capcom, vad tänkte ni där?
Och inte för att snacka om rösterna. VAD TUSAN HÄNDE DÄR EGENTLIGEN!
Arius
, han lät som en robot som var i puberteten. Man satt bara och skrattade. Så sorgligt!

Nu när jag skrivit allt detta och fått tänka igenom spelet en gång till så är det inte en ok längre.
VAD TUSAN TÄNKTE NI CAPCOM? Ibland undrar jag om de vill göra sina fans förbannade.



Devil May Cry 2 Trailer E3 2002

 

Trots den stora besvikelsen så har vi ändå klarat spelet. Så det känns skönt. Det är inget spel jag skulle kunna tänkas spela om. Det är inget spel jag skulle rekommendera. Det är ett spel som egentligen inte borde få vara ett spel. Tur att Capcom skärpt sig med de andra.


, Ninjabob


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0