DmC 2 review (eller sågning)

5 timmar senare är vi klara med Devil May Cry 2 och suck my balls va dåligt det spelet va! Jag har läst många reviews och kommentarer om hur dåligt och tråkigt del 2 i serien är. Men detta måste ha varit ett skämt.  Det första som slog oss i går va som vi skrev att det va grått och dåliga kameravinklar. Men det är bara en liten del av det. Hela spelet känns oklart och som att testa en beta-version. En tidig sådan dessutom. Lite mer liv och fantasi i miljöerna hade inte skadat.

Allt är tråkigt och jag hittar verkligen inget som gör att detta skulle platsa i en annars så bra serie. Karaktärer, fiender, inte mins Dante själv. Allt är ruttet. Denna benhårda dude som e så hård och kaxig annars är här riktigt lam. Det går inte att beskriva. Enda gången jag kände att det va Dante jag spelade med va efter sista bossen. Då gör han gör ett av sina shyssta moves och klämmer iväg en oneliner innan han blåser huvudet av sin motsåndare.

Dante, inte den tuffaste killen direkt.....

Efter del ett i samlingen så va detta en stor besvikelse trots jag inte hade ngra förväntningar. Tack o lov fick jag hjälp av Ninjabob att ta mig igenom skiten och på endast 5 timmar (thank god!) Nu väntar del 3. Där sätts ribban direkt med att Dante blir spetsad av svärd, har bar överkropp och surfar på demoner med en pizzaslice i munnen. Let´s rock baby!

/SnEaiD, en sjukt cool snubbe egentilgen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0