Vad tycker jag om Fez?

Efter den aktiva dagen igår så satte jag mig och pusta ut på kvällen med Fez. Spelet som ser ubercharmigt ut och till en början oxå är det. Jag faller pladask för den mysiga grafiken och det smarta tänket. Pussel i retro-format tilltalar mig!

Vad jag inte gillar ngra timmar in i äventyret är all luddighet. Portaler hit och dit. Hemligheter som jag inte riktigt förstår mig på och vad jag ska leta efter. Hitta bits och kuber, det har jag förstått. Men resten? När jag kommer till en ny del av kartan så sitter jag ändå och småmyser lite. Då är det väldigt trevligt! Irritationen kommer när jag e klar och inte vet var min nästa destination är :/

En annan sak som jag blir ledsen på är spelmakarna när dom försöker söva en med deras ambienta och väldigt tråkiga ljudslingor... Vill ni att jag ska somna framför spelet? "Musiken" må vara oldfasion och skapad med gamla ljudchip i tanke. Men lite glädje och fart kan ni väl ändå slänga in?!
Det känns som att dom sneglat mot Cave Story och det gör mig absolut ingenting. Det gillade jag. Tyvärr tappade dom en smula spelglädje tack vare att dom inte gick hela vägen i och med musiken.

Tilläggas bör dock att jag va väldigt trött o seg i knoppen igår. Ungefär som en gnällig liten gubbe. Så innan jag bestämmer mig för om jag gillar spelet eller inte så tänkte jag ge det lite mer tid. Nytänkande och charmig grafik har det ivf!

/SnEaiD out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0