Vem är jag ? SpJ så klart!

Hej och välkomna til våran blogg! 

Vem är SpJ då? Man kan väl börja med att berätta om att jag jobbar på kontor och är TOKIG i tv-spel och allt som hör tv-spel till.
Min första kontakt med tv-spel var när min pappa kom hem med en commodore 64 och spelet Rambo: First Blood II. På den tiden hade vi en bekant som hade en liten datoraffär där jag älskade att kika rundor. Många timmar har tillbringats och titta på de olika spelen som stod i hyllan. 

På senare år har jag hunnit med x-antal konsoler så som Sega Megadrive 2, Super Nintendo, Gameboy, Playstation 1,2 och 3, N64 och nu senast en Xbox 360. Roligast har jag nog haft med de senare konsolerna Xbox 360 och PS1, 2 och 3. 

På bloggen kommer jag att skriva om lite vad jag spelar och vad jag har för mig om dagarna.
Vad gilalr jag och spela då? Jag gillar mycket rollspel och äventyrspel Retro som nya. Mitt senaste projekt är att spela igenom Suikoden 1 och 2 igen, försöka leva upp lite gamla minnen från förr.

Vilka är de bästa spelen jag spelat?
Det är svårt att säga exakt men jag vet att det finns två spel som alltid kommer vara med i minnet i top och det är Final fantasy 7 och Mass Effect 2!

Jag har även spelat en hel del MMORPG mest då World of Warcraft så klart.

Ställ gärna frågor

SpJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0