WinterFajten del 2


Jag blev tvingad att spela det. Hade inget val. Man fick det till när man köpte sin Sega Saturn. Och eftersom jag bara gick i skolan så hade jag inga mer pengar än till endast konsolen.

Killen som stod i kassan försökte övertala mig att istället köpa den nya heta Playstation! Den va myyycket bättre och kraftfullare.
Men jag ville ha en Sega. Jag hade alltid haft Sega. Snubben bakom disken visste inte vad han snacka om! Jag köpte det jag hade bestämt mig för och kom hem. Startade det nya spelet där karaktärerna rörde sig och slogs i 3D! Virtua Fighter, wow!

Nästan varje kväll va det mini turneringar hemma hos mina föräldrar mellan mig och mina vänner. Jag satt och försökte lära Tompa Eldnäve (som då bara hette Tom) och min bror dom olika movesen som jag hade övat in dagen innan.
Det skulle jag aldrig gjort! För det va där rivaliteten började! Wolf mot Kage. Cervantes mot Rafael. Ryu mot Ken. Tom mot mig!

Jag va tvungen att göra ngt åt problemet. Jag kunde ju inte få stryk varje kväll, alltid alltid. Det behövdes en riktigt turnering. En som kora en mästare ända tills nästa gång det va dags. Papper och penna plockades fram och sommar och vinter slagsmålen skapades!

/SnEaiD

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0