WinterFajten del 3

I början va vi bara 4 -5st som deltog. Och antalet ökade ganska sakta dom första åren. Tvspel va inte lika accepterat då som nu och min vänskapskrets inte lika stor. Men vi hade lika roligt för det!

Efter 2 år så började vi förflytta oss och det va inte tvunget att turneringarna skulle hållas just hos mig. Vi hade en hos Mayer, en hos Robban och om jag minns rätt så satt vi hemma hos Tompa en gång oxå. Men det kan ha varit en vanlig spelkväll. Vet att vi spelade mycket House of the Dead 2 där hemma.

Vid denna tiden hade vi gått vidare från Virtua Fighter och Fighters Megamix till Soul Calibur 1 och sedan 2. Antalet deltagare hade ökat till ca 7st så vi va fortfarande en liten skara.

När jag äntligen hade flyttat hemifrån så hade vi en egen plats att sitta på! Inte bara ett trångt pojkrum eller föräldrars vardagsrum. Och det va här det börja gå över till blodigt allvar! Det va hemma i min lägenhet som våra fajtnights evolverades till det årliga eventet, WinterFajten!

/SnEaiD

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0