WinterFajten del 4

Vi va framme vid Soul Calibur 3 när den första evolutionen startade.
Jag hade nu bjudit in ngra arbetskamrater, syrrans dåvarande pojkvän
och en märklig liten filur som jag träffade genom jobbet. Vad hans uppgift va
hade jag inte riktigt koll på men eftersom en spel-tidning låg framme på min bänk
så förstod han att jag oxå va spelnörd. Vi börja dikutera och prata. Ngn dag senare
kom han med Metal gear solid 3 till mig. Han tyckte jag skulle prova det.
En fin och lång vänskap startade mellan oss! Jag pratar om min vän SpJ :)

Detta va 2005. Här började vi med att dokumentera vem som gick till final
och vem som vann. Och tro det eller ej. I papperna står det mitt namn!!
Visst va jag (och fortfarande är) i toppen när det närmar sig slutet.
Men finalen spelades som oftast mellan Jocke "Killik" Boklund och Tom "Cervantes" Rex.
Mästarnas möte!


vs.



Under 2006 - 2010 såg det ut så. Cervantes. Killik. Killik. Cervantes. osv.
Ibland kom ngra av oss upp på toppen och fick dom att svettas lite. Tex min bror kunde
göra ett fantastiskt år och ta sig hela vägen till A-final.
Men samtidigt nästa år komma långt bak. Tillsammans med mig :/




Hösten 08 började jag och Tom spela Street Fighter 4 och Soul Calibur va inte längre
favorit fajtern. Vi va vana att spela det under min tunering och jag vågade inte
riktigt byta ut den serien fören 2011. Då hade jag börjat tröttna lite och orkade inte ta
tag i ännu en WinterFajt. Men när Januari närmade sig så börja vännerna höra av sig
om när kvällen skulle äga rum och jag kunde såklart inte svika dom. Men började snegla
lite mer åt ett annat slagsmålspel...


/SnEaiD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0