WinterFajten del 5

Jag va ganska nervös över att byta spel från Soul Calibur till Street Fighter.
Vi hade kört med den serien enda sen starten. Och nu skulle jag röra om i grytan och välja en 2D fajter istället?! Vad skulle pågarna säga?! Jag bestämde att informera i god tid innan och skickade ut ett memo där jag berättade om bytet av spel.

Överlag blev det goda reaktioner och ngra av oss tyckte tillomed att det va rätt att "förnya" oss. Stackar Jocke "Pinnen-Kilik" däremot blev inte lika glad. Han hade ju dominerat tillsammans med Tompa på toppen med sin livsfarliga stav i flera år nu.



-Finns där ngn med en lång pinne som jag kan slåss med? undrar en av Jockarna.


Nåja, sagt och gjort. Jag hade bestämt mig. Helst av allt hade jag velat köpa en till arcade-sticka så att vi kunde spel "på riktigt". Men jag valde att behålla handkontrollen så att omställningen inte blev för brant för mina vänner. Jag skulle ta bort en dimension från dom. Det fick räcka.


En sticka



En handkontroll

2011 blev i mitt tycke en fantastisk Winterfajt! Och jag är ganska säker på att Tompa Eldnäve (som då fick sitt namn) känner likadant. Han total dominerade och förlorade inte EN enda rond!! Jag gjorde ett märkligt beslut förra året och bestämde mig för att spela med DeeJay precis innan starten. En karaktär som jag egentligen inte kan alls...
Men men, vi blev som sagt förnedrade allihop. Även om vi bara är ett gäng glada amatörer.

Tompa stod som segrare. 2:a platsen gick till Alex som chockade genom att välja Vega och sen köra över oss när vi  andra skrattade lite kaxigt och sa att; Haha, hur kan man välja han?! 3:e platsen bör oxå nämnas som gick till min arbetskamrat Mange. Det va hans första fajt och han besegrade mig med Cody. Gissa om jag fick höra det sen....

Nästa år skulle jag ge Tom ordentligt med motstånd hade jag bestämt!
Det skulle visa sig att jag va inte den enda som tänkte så.

/SnEaiD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0