Ah... I'll buy it at a high price.

Som sagt så fyllde Gamecube 10 år för någon dag sen (3 maj).
Tänkte att det passade att berätta lite om mitt minne med kuben.

När jag fyllde 15, 2005 (ja, jag är vrålung) fick jag min GC av pappa. En lila.
Tillhörande spelet var Mario Sunshine som enligt min mening är ett av dem sämsta Mariospelen.
Jag la inte ens ner tid på att klara skiten. Jag mår dåligt bara jag tänker på det, haha.

Ett spel som jag dock la ner mycket tid på och som jag fortfarande spelar (på boxen) var RE4.



Finns det något negativt att säga om det spelet ens? Lätt det bästa i hela RE-serien. Tror det är det spelet jag klarat flest gånger på GC. Jag utmanade mig själv att klara det snabbare och snabbare. Första gången hamnade jag nog på ca 8-9 timmar. Mitt rekord var nog nere på en 5 timmar (då lua* man igen spelet).

Det är ett fantastiskt spel helt enkelt. Ett spel som man måste spela. Nu kom jag dock på en negativ sak, som jag kan klaga på än idag. Kontrollen. Den var ett rent helvete innan man kom in i den. Kontrollen var nog den största utmaningen nu när jag tänker efter, haha.


Hur många gånger hann jag klara spelet innan jag tröttna? ca 17 gånger på kuben och jag är nog uppe i 8-9 gånger på boxen. Skrev jag tröttna? Vem försöker jag lura?
Det går inte att tröttna på det spelet.

RE4 är och lär alltid vara ett av mina favoritspel!

, Ninjabob

*lua = springa (skånskt ord)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Yup, bäst. Spelade också 2005, när jag var 15. Tillsammans med Metroid Prime (och delvis Twin Snakes) det absolut bästa från kuben.

2012-05-05 @ 15:52:13
Postat av: Jim

Det var ett jävla tjat om Gamecube! Gör ni det för att jävlas? Sitter just nu och väntar på det som jag köpte på tradera för 250 pix. Men jävlar vad det ska spelas sen, jag har några generationer spel att gå igenom men snart är jag ikapp er!

2012-05-06 @ 20:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0