Dagen vigd åt

Idag har det varit en riktig slappar dag som har gått åt till att spela lite Diablo 3 och lite Lost Odysse, jag han även klämma in ett bio besök där vi såg Dark Shadow med Johnny Depp.

Åter till spelen. Jag har spelat klart en mission på Diablo 3 och bankade skeleton kingen till smulor! Spelet i sig är väldigt kul och lättspelat för den icke inbitna. Grafiken och ljussättningarna är helt underbart snygga. Storyn är helt okej tycker jag med. Fastnade aldrig för Diablo 1 & 2 när det begav sig.

Ett annat spel som jag äng at lite tid på är Lost Odysse som är ett av två spel som släpptes av Hironobu Sakaguchi när han hade lämnar Square och Final Fantasy. Spelen heter Blue Dragon och Lost Odysse. Varpå det först nämnda är lite mer inriktat på yngre publik medans att det senare var inriktat på den lite äldre.

Lost Odysse är vad Final Fantasy på senare dagar borde varit. Karaktärerna är välgjorda och även miljöerna är super fina. Kartan är öppen och det känns verkligen som om det är detta jag saknat att spela på länge.

 

/SpJ

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0