Sugen på Dark Souls


-Godmorgon! Här ska du få en yxa till frukost!


Ibland är en god natts sömn precis vad som behövs. Jag har nu tillbaka rösten efter att jag blev speechless igår när jag nämnt Demon Souls. Jag skakade av förväntan och hade svårt att somna trots trötthet. Men när jag gick och snöt mig för 6:e gången på en kvart insåg jag att det kanske inte alls va som jag va taggad inför ett spel, utan att jag åkt på en förkyldning...
Men självklart är jag taggad ändå, trots rinnande näsa och snytepapper överallt.


Nu är det ju tyvärr så att Demon Souls lär jag inte köra igenom. Har man ingen PS3 så kan det va lite svårt. Redan innan jag testade det hos Simon the Sorcerer så va jag sugen på uppföljaren Dark Souls. Eller den "spirituella" uppföljaren om jag förstått det rätt. Det har jag velat införskaffa länge nu. Men besöket hos Simon, Anneli och Slash fick min hype-mätare att höjas med 2-3 snäpp :P

Bilderna jag sett på Souls-spelen tycker jag personligen ser tråkiga och dystra ut. Men ändå tilltalande. Dom stora bossarna ger mig chills down my spines på ett behagligt sätt. Och jag kan bara tänka mig känslan av att dräpa dom där hemma i soffan en fredagkväll med Kaneda vid min sida!


En av bossarna ur Demon Souls

När jag sett rörliga blider ur det tycker jag att det sett svårmanövrerat och segt ut. Och det är här jag haft så fel! Efter att ha hållt paddan i bara ngra sekunder kändes det naturligt och smidigt! Inte alls vad jag förväntade mig. Den lilla tvilan jag haft på kontrollen blåstes bort!

Nästa äventyr på mitt schema blir Dark Souls.


Spring för bövelen!! Spriiing!!



/SnEaiD



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0