En invit i skräckens tempel

I helgen som varit har jag förutom att spela Journey som jag skrev i ett tidigare inlägg, även satt mig med Resident evil Revelations.

När jag köpte min 3ds så var Resident Evil Revelations demot givet för mig att ladda ner och nu har jag lånat spelet av en kompis. Jag verkligen gillar Resident Evil. Det ända i serien som jag inte gillar till 100% är del 4 och 5 (vet att jag kommer få många på mig nu) felet tycker jag är att det inte är zombies utan las plagas. Men jag har börjat tänka om nu, eftersom jag tänker på det japanska namet på serien "Biohazzard" och då fungerar väl komceptet med del 4 och 5. 


Nog om det, nu ska jag berätta lite om Revelations istället. Storyn börjar med att Jill & Parker letar efter Chris & Jessica vars signal har försvunnit någonstans i medelhavet. Man hittar en båt som driver runt mitt ute i vattnet, givetvis är det dit in vi ska(SCARY). Korridorerna är mörka och stundtals lite kusliga eftersom man kan höra kraffsande ljud runt om sig hela tiden. Jag vill inte avslöja för mycket av storyn eftersom att jag tycker ni själva ska spela spelet. Men rent grafiskt så är detta en fröjd att titta på, Jag trodde inte att en bärbarkonsol från just nintendo skulle kunna prestera såhär bra grafik


Redan från början så känns det som att man har försökt slänga in mer skrämsel skräck i spelet, dvs att det finns moment när man verkligen hoppar till av räddsla( vilket jag gillar). Kontrollen är bra, lite som de tidigare spelen, men jag gjorde så att jag skaffade mig en circlepad pro och då tog det verkligen spelet till en ny nivå.
Kontrollen blev tight as hell, och jag kan manövrera karaktären på ett väldigt smidigt sätt. För extra känsla så ska man ha ett par bra hörlurar så man verkligen är avskärmad från verkligheten. Nu när jag har spelat två timmar in i spelet och blivit skrämd åtskilliga ggr så tycker jag att Resident Evil Revelations är ett mycket bra spel verkligen värdigt Resident Evil namnet. En rolig sak med Resident evil: Revelations är att det kom felstavade fodral i USA. Hade varit kul och få fingrarna på ett av dem.

Här e en bild på circle pad pro och hur den fungerar.

Här är en bild på ett av de felstavade exemplaren


Nu ska jag sätta mig och spela vidare med lampan släckt i rummet!
Moooaaahhhhhnn*Zombiebröl*// SpJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0