Street fighter X Tekken

I fredags fick jag mitt exemplar utav SFxT, jag beställde det på ginza för 299kr vilket är väldigt billigt eftersom att många tar fortfarande runt 499kr för spelet. Men att det var billigt var inte nog utan jag fick ju även special ed. av spelet, tillhörande en liten serietidning och en sparbössa iform av en arcademaskin(se bilden på ninjabobs ex. längre ner).

Jag som är en riktig Tekken spelare borde väl inte riktigt gilla att dom lagt på street fighter kontroller på tekken gubbarna, MEN jag blev ganska possitivt överaskad måste jag säga! Många av karaktärerna är lätta att göra tekken movsen med. När jag hade kört lite tutorial här hemma kom lillebrosan förbi och ville spela lite. Det blev en hel del matcher faktiskt, senare joinade även SnEaiD gamet och det blev ganska så jämnt tyckte jag, vem vet han höll kanske igen för att jag och brossan inte skulle bli sura?

Summan av kardemumma så är Street fighter X Tekken ett väldigt kul spel med många timmars spelglädje. En dag ska jag ta tompa eldnäve i detta!!! Även om jag gillar detta så kommer jag alltid ha tekken varmt om hjärtat.

//SpJ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0