Tankar från solen

Såhär när solen lyser och värmen kommer tillbaka tänker jag på när man var liten och hade sommarlov. Man var ju tvungen att vara ute i solen så mycket man kunde. Eftersom min mamma och pappa ofta jobbade när jag hade lov så hade man lite fria händer. Jag var ju redan då en liten spelnörd blott fyllda 12 med antydan till finnar. En dag fick jag den brillianta idén om att spela tvspel utomhus!! Sagt och gjort jag sprang ner i pappas verkstad och letade fram förlängningskablar och bar ut både mitt PSX och en monitor. Sprang in och fixade en stor kanna saft och tog fram mammas kanelbullar ur frysen! När jag väl satt där så tänkte jag shit varför har jag aldrig tänkt på detta förr?? Jag var supernöjd med min finurliga idé! Och gjorde så ganska så många ggr efter det med. Vad gör man inte när ens passion som 12åring är tvspel?

// Lev i nuet. SpJ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0