Simon the Sorcerer

Vilken helg! Långledig, sol och värme och träffat nya vänner! En toppen helg på många sätt :) Och att jag dessutom tog semester igår va ett väldigt bra beslut så här i efterhand. Jag hade inga planer på att göra ngt speciellt, men det va ju trots allt valborg och jag ville inte jobba från 14 - 23 på kvällen.

Dagen började med lite morgonkaffe (i vanlig ordning) och en timme med The Last Story. Ett spel som imponerat och visar att jrpgs har mycket mer att ge (precis som med Xenoblade) och behöver inte alls vara en massa grinding och cheesy dialoger .... Ok, dialogerna behövs kanske slipas på fortfarande men so far är jag imponerad av även dom ;)


En höjdare

Efter min stund med Zael, Lisa och gänget tog jag med mig NinjaBob till "Simon the Sorcerer" och Anneli. Där blev det soft umgänge, lite fickbröd och test av 4 spel som jag inte har provat på förr. Vi snackar Blazeblue: Continuum shift, Mortal Kombat, The Witcher 2 och Demon Souls! Och två av dom spelen fick mig bra sugen ;)

/SnEaiD

 


Kommentarer
Postat av: jim

Jag ser framför mig hur Simon the sorcerer bjuder in er i sin hemliga dungeon, mörk, fuktig och facklor på väggarna. Likt fantomens grotta full med gamla böcker med all världens kunskap om gaming. Nu tror jag kanske inte fantomen hade böcker om gaming men han hade pyjamas!

I alla fall, kan ni fråga den vise vad det var för spel han rekommenderade mig till xbox som substitut för little big planet?

Han nämnde något om att testa heroin, men det var nog bara en lost in communication breakdown!

2012-05-01 @ 21:10:45
Postat av: El Sebo!

Säljer mitt Blaz Blue: Calamity Trigger för en hundring!! x(

2012-05-01 @ 22:31:29
Postat av: Simon

Haha klockren kommentar och inte alltför långt ifrån sanningen! Kan det ha varit Rayman Origins jag nämnde?

2012-05-01 @ 23:49:35
URL: http://backloggery.com/choke

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0