Henshin a go go baby!

Prime och Resident Evil! Två höjdare indeed :)
Jag kom och tänka på dom 5 spelen som Capcom skulle släppa till kuben och som från början skulle vara exklusiva. Nu vet jag inte riktigt hur det blev med dom andra, men RE har ju släppt på en drös olika konsoler och visst kom Viewtiful Joe även till PS2?

Ahh, Viewtiful Joe. Vilken glädje det spelet va! Svårt som fan och riktigt kul! :P Jag saknar honom och hade gärna sett del 3 i ett härlig 2D spel precis som dom andra! Där va lite av det gamla Capcom i honom. En modern Megaman skulle man kunna säga. Eller vänta, jag ändrar mig. En mix av Megaman, en powerranger och Fred Durst! Ner med dom i mixern bara :D


Ganska kort efter så släpptes uppföljaren och jag va såklart sugen på mer av denna hjälte.
Men som i många andra fall (inte minst Metroid Prime) så är del 2 bara mer av samma och slutar med en axelryckning. Inte för att det på ngt sätt är dåligt men nyhetens behag har lagt sig och förväntningarna är för höga. Tråkigt när det blir så.


Henshin a go go baby!

*fövandlar sig*

Poff!


Nu är jag sugen på både detta, Metroid Prime och The Wind Waker.
Wind Waker... ännu ett höjdar lir som kom ut till Nintendos gamecube år 2003. Sweet memories :P


/SnEaiD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0