Metroid <3

Först läser jag att SpJ nämner att det va Gamecubes 10års dag, sen ser jag kommentaren från Simon att han håller Metroid Prime och Twin Snakes varmast om hjärtat. Och jag håller med! (till 50%) Twin Snakes har jag inte spelat men Prime är ett av dom bästa spelen på denna sida om 2000-talet. Period.


Jag blev helt tagen av detta spel när det kom 2003 under Mars månad. Designen, utforskandet, känslan och musiken! Daamn, vilket stämningsfullt äventyr! Likt som många andra Metroid fans så blev jag oxå besviken och nästan förbannad när Nintendo gick ut och berättade att perspektivet skulle flyttas till första person. Och av  bilderna att dömma så säg det inget vidare ut heller tyckte jag.

Dagen kom.
Jag hann inte mer än att starta upp min gamecube och sätta mig framför introt fören han reste sig! Vilket jävla intro! Det kryper i en när man hör ljuden i bakrunden och den underbara intro musiken. Jag får gåshud än i dag när jag lyssnar.



Äventyret startade. Jag va imponerad av nästan allt. -Detta måste vara världens bästa spel! sa jag till mig flera ggr om. Och när jag landade nere på Tallon IV och hörde remixen som strömmade ut ur högtalarna så hade jag bestämt mig. Detta är det bästa jag spelat!

"Det bästa man spelat". En svår nöt att knäcka många ggr. Dom personliga listorna man har skiftar mycket. Ibland tycker man si och ibland så. Men frågar någon mig vilket som är mitt all-time favorit spel så dyker alltid Metroid Prime upp i tankarna. Om det är det bästa är svårt och säga nu så många år senare, men på topp 5 ligger det säkert!

Jag kan skriva metervis om detta spel och lägga in bilder och youtubeklipp från olika låtar. Men jag tänker avsluta med ett sms-svar som jag fick av min vän en gång. Jag hade fått honom att köpa en gamecube och Metroid Prime.

"André, du är en mycket vis man. Detta är något av det bästa jag har spelat!"

/SnEaiD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0